Treći po redu Belgrade4Youth projekat uspešno je realizovan u periodu 28.02-02.03.2014 godine uz ućešće studenata i mladih iz preko 10 zemalja Evrope i sveta. Preko 300 učesnika iz Brazila, Nemačke, Poljske, Indonezije, Indije, Rusije, kao i iz Srbije i zemalja okruženja su tokom 3 dana boravka u Beogradu učestvovali u informativnim, edukativnim, zabavnim i humanitarnim aktivnostima.

09.06.2014.
Treći po redu Belgrade4Youth projekat uspešno je realizovan u periodu 28.02-02.03.2014 godine uz ućešće studenata i mladih iz preko 10 zemalja Evrope i sveta. Preko 300 učesnika iz Brazila, Nemačke, Poljske, Indonezije, Indije, Rusije, kao i iz Srbije i zemalja okruženja su  tokom 3 dana boravka u Beogradu učestvovali u informativnim, edukativnim, zabavnim i humanitarnim aktivnostima.

Na dogđaju je ukupno učestvovalo preko 300 studenata, sa sledećom strukturom:

Iz inostranstva: 50 sudenata iz Portoroža (Slovenija), po 50 studenata iz Opatije  i Zagreba (Hrvatska), 50 studenata iz Kotora (Crna Gora), 10 studenata iz Nemačke, 5 studenata iz Brazila, 4 studenta iz Poljske, 2 studenta iz Rusije,  po jedan student iz Indonezije i Indije.

Iz Srbije:  80 studenata iz Niša, 20 studenata iz Vrnjačke Banje, 10 sudenata iz Novog Sada, 10 studenata iz Valjeva, 20 sudenata iz Užica, sa fakulteta ekonomskih, menadžment i turističkih usmerenja.

Informativni deo Belgrade4Youth projekta obuhvatio je uponavanje učesnika sa užim gradskim jezgrom Beograda kao i podzemnih bunkera na Kalemegdanu uz pratnju turističkih vodiča kao i upoznavanje sa celokupnom turističkom ponudom Beograda.

Edukativni (centralni) deo projekta se održao drugog dana na Beogradskom sajmu turizma na kom je organizovana konferencija o mobilnosti mladih, upotrebi interneta i novih tehnologija u njihovom povezivanju i promociji omladinskih putovanja, a posebno su bile značajne teme vezane za podsticanje preduzetništva mladih i već uspešne preduzetničke poduhvate.

Nakon otvaranja konferencije od strane predsednika udruženja "Srbija za mlade" Petra Slavkovića, usledilo je predavanje jednog od najcenjenijih profesora u Evropi kada je u pitnju kongresna industija i kongresni turizam, Roba Dejvidsona, koji je izlagao na temu bloginga.

Usledilo je predavanje gospodina Igora Kovačevića, projekt menadžera u Kongresnom birou Srbije i asistenta na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, koji je predavao o najnovjem trendu upotrebe online igara u privlačenju turista.

Prvi blok predavanja je završen izlaganjem Vladimira Đumića, predsednika Kamping asocijacije Srbije, o novim trendovima u kamping turizmu.

Drugi blok predavanja otvorio je Milan Stojković, bloger i preduzetnik iz Bora sa temom "Social networks and tourism", analizirajući pravilnu upotrebu društvenih mreža u turizmu. Tema itekako aktuelna i ispraćena od strane učesnika bilo je izuzetno korisna svima koji planiraju svoje karijere u marketingu turističkih destinacija i kompanija.


Ove godine ugostili sm i jednog Amerikanca - Charles Cather predstavio je svoj projekat "Say Serbia" - društvenu mrežu koju je pokrenuo sa kolegama iz Srbije koja ima za cilj da okupi sve članove koji bi pomovisali Srbiji u pozitivnim svetlu i na kojoj bi razmenjivali korisne informacije.


Brazilac Thiago Ferreira i ov godine je kroz sjajno predavanje predstavio značaj društvene mreže You Tube, njen razvoj i snažan uticaj koji danas ima na promociju destinacija.


Sanja Crnobrnja, arheolog i menadžer projekta Living History Concept kojim je pokazala kako se na savremen način mogu oživeti viteške igre (projekat Koznik grad vitezova).
 

Posledenje predavanje, ali ne manje važno, imao je Marko Ristovski, preduzetnik iz Užica, koji je podelio sa učesnicima konferencije svoju priču o pokretanju prvog eko hostela u Srbiji (Eko hostel Republik).


Konferencija je u potpunosti ispunila očekivnja, s obzirom na to da je diskusija nakon predavanja bila itekako dinamična. IASTH (International Assotiation of Students of Tourism and Hospitality) inicijativa koja je i pokrenuta u okviru Belgrade4Youth projekta nastavlja da raste i u zemljama regiona okuplja studente i mlade koji turizam vide kao svoje prfesionalno opredeljenje.


Da sve ne bi proteklou radnoj atmosferi tu su bile i zabavne aktivnosti - u Domu omladine Beograda u sali Americana u kojoj su nastupile Grupa 3 i bend S.A.R.S, a što se tiče četvrtog segmenta događaja, humanitarnog aspekta projekta, prikupljena je velika pomoć u vidu tople garderobe, pribora za pisanje i crtanje i igračaka koji su predati Svratištu za decu ulice Beograda.


Konkretni rezultati projekta se ogledaju u:

  • Stvorenoj mreži mladih ljudi koji su lideri prevazilaženja razlika i nosioci novog talasa saradnje u regionu
  • Usvojenim novim znanjima kroz neformalno obrazovanje koje će učesnicima biti od koristi u budućem obrazovanju i karijeri
  • Podsticanju preduzetničkih poduhvata mladih
  • Stvaranju platforme za buduća okupljanja studenata
  • Širenju svesti kod mladih o značaju kulturno-istorijskog nasledstva Beograda
  • Upošljavanju turističke privrede Beograda

Podršku projektu pružile su brojne organizacije (AIESEC, EGEA, Mladi za turizam, Udruženje turističkih vodiča Srbije...), Ekonomski fakultet u Beogradu kao i Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda i Beogradski sajam turizma kojima se  ovim putem zahvaljujemo.