Zaboravite stereotip da je kamp najskromnija varijanta smeštaja. Mnogi ljudi vole prirodu, ali nisu dovoljno spremni da napuste komfor. E pa glamping upravo spaja prirodu i komfor, pa čak i luksuz.

18.04.2015.

Da li ste čuli za Glamping - kampovanje za turiste sa dubljim džepom?
Autor: Petar Slavković

Sve više turista širom sveta otkriva novi vid turizma koji spaja glamur, komfor i prirodu kroz neobična i kreativna kampovanja. Glamping predstavlja urbano kampovanje u prirodi i namenjen je imućnijem segmentu turista. Turisti se smeštaju u komfornim i prelepo opremljenim šatorima ili kućicama na drveću. Vreće za spavanje i malene šatore zamenili su raskošni kreveti, dok je komfor na nivou najboljih hotela.

Koncept se pojavio najpre u Britaniji, Americi i Francuskoj, ali ga sve više razvijaju i druge zemlje u nameri da privuku bogate turiste. Glamping je jedan od najbrže rastućih vidova turizma u svetu. U mnogim zemljama je i trend da mladi obrazovani parovi, biraju prirodu za stanovanje umesto centra velikih metroplola i uz sopstvene poslove razvijaju glamping ponudu za bogate turiste. Puno primera ima u Francuskoj i Britaniji.

Glamping šatori su komforni, sadrže dnevni boravak, prostrane meke krevete, svilenu posteljinu, lepe pokrivače, raskošno su opremljeni, stilizovani, mnogi imaju i kuhinju i kupatilo. Zaista se može reći da su u rangu hotela od 4 zvezdice.

Još jedan ugođaj za turiste predstavlja domaća kvalitetna hrana koja je uglavnom i organskog porekla iz same prirode koju pripremaju vlasnici poseda na kome se nalazi glamping. Mnogi dakle uz glamping imaju i svoju poljoprivrednu proizvodnju koja im daje ne osnovni, već dodatni izvor prihoda, dakle komplementarno ide uz glamping koji je najveći izvor prihoda.

Cena noćenja u ovakvim smeštajnim kapacitetima ide od 60 do 100 evra. Kao u hotelu Moskvi ili Crown Plaza, zar ne?

Glamping privlači i turiste koji drže do održivog turizma i ne žele da zagađuju životnu sredinu. To su uglavnom visoko obrazovani turisti. Takođe, glamping je atraktivan i za romantične parove, koji žele da provedu romantičan odmor u prirodi.


Evo i ideje za otpočinjanje preduzetništva i razvoj novog proizvoda na tlu Srbije.