Današnje turističko poslovanje nemoguće je zamisliti bez savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija, zato smo rešili da sa agencijom TMC organizujemo konferenciju upravo vezanu za ovu tematiku - eTurizam. Konfrencija je održana u Privrednoj komori Sribije, 10. maja 2014. godine i već ove prve godine privukla je pažnju kako privrednika tako i mladih koji se obrazuju u sferi turizma i srodnim granama.

09.09.2014.
Današnje turističko poslovanje nemoguće je zamisliti bez savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija, zato smo rešili da sa agencijom TMC organizujemo konferenciju upravo vezanu za ovu tematiku - eTurizam. Konfrencija je održana u Privrednoj komori Sribije, 10. maja 2014. godine i već ove prve godine privukla je pažnju kako privrednika tako i mladih koji se obrazuju u sferi turizma i srodnim granama.

Cilj konferencije je da afirmiše i približi savremene informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) turističkom sektoru. Veliki turistički potencijal Srbije, nažalost, nije dovoljno iskorišćen, a imajući u vidu da su u svetu najuspešnije turističke destinacije upravo one koje su postale lideri u primeni infomaciono-komunikacionih tehnologija, konferencija teži da dobre prakse prenese i proširi na domaći teren. Posmatrajući praksu lako se dolazi do zaključka da domaći turistički kadrovi gube trku sa sa vremenim dostignućima i da nisu dovoljno upoznati sa prednostima i mogućnostima primene IKT u turizmu. Zato je cilj konferencije je da ona postane zamajac u novom talasu razmišljanja gde će se akcenat znatno više stavljati na primeni IKT u turističkom poslovanju, te da konferencija ubuduće postane oslonac razmene vodećih i savremenih znanja iz ove oblasti.

Prvu eTurizam konferenciju otvorili su gospodin Žarko Malinović ispred Privredne komore Srbije, Petar Slavković ispred udruženja Srbija za mlade i Milan Stojković u ime agencije TMC, a učesnicima se obratio i gospodin Miodrag Popović, v.d. direktor Turističke organizacije Beograda. Sama konferencija sastojala se od blokova predavanja i panel diskusija.

Prvi blok je bio rezervisan za hotelijere, a prvi predavač bila je gospođa Branka Petronijević, marketing menadžer novootvorenog hotela Crowne Plaza Belgrade, jednog od brendova InterContinental Hotels Group, koje je predstavila prednosti online komuniciranja hotela kada se angažuje specijalizovana online agencija za taj posao, što je bilo opredeljenje ove kompanije.

Usledilo je drugo predavanje od strane još jedne dame, gospođice Jelene Đaković, menadžera marketinga u hotelu Squere Nine. Jelena je izložila nešto drugačiji pristup, inhouse online marketing, kao i prednosti internet marketinga koji sprovode sopstvenim kapacitetima u ovom hotelu.

Poslednji predavanje u ovom bloku, ali ne najmanje bitno, ticalo se online nastupa i njegovog možda presuđujućeg uticaja na uspešnost hotela Mona. Gospodin Petar Platiša, direktor marketinga,  održao je veoma kvalitetno predavanje o načinima online komuniciranja hotela Mona.

Usledila je veoma "živa" panel diskusija, najviše fokusirana na različite stavove o angažovanju specijalizovanih agencija ili in-house vođenja online marketinga. Iako se moglo zaključiti da je idealna situacija njihova kombinacija, u krajnjoj liniji zaključak je da nema univerzalnog rešenja i da se mora krenuti od konkretnih kompanija i njihovih online strategija.

Nakon kafe pauze, usledio je blok predavanja o primeni aplikacija u turizmu koji je otvorio Dragomir Ćoso, predsednik Puzzle Group predstavljajući sve vrste aplikacija koje koriste u poslovanju svoje agencije i zašto im je današnje poslovanje nezamislivo bez njih.

Šef kancelarije kompanije Degordian u Srbiji, Igor Grmuša, predstavio aplikacije koje se razvijaju u ovoj uspešnoj, relativno mladoj marketinškoj softverskoj kompaniji.

O upotrebi Google mapa i inovacijama u ovom servisu pričao je jedan od Google ambasadora u Srbiji, Jovica Kričković. Odlično odrađena prezentacija o sve većim mogućnostima Google Maps servisa.

Usledila pauza za ručak na kojoj su se učesnici okrepili i iskoristili pauzu za networking.

Posle malo duže pauze i punih stomaka trebalo je nekako razmrdati učesnike. To je potpuno pošlo za rukom mladom preduzetniku Milošu Petroviću. On je na veoma harizmatičan način predstavio studije slučaja sajtova wellness-spa.rs i spahoteli.rs i govorio o tehnikama koje treba koristiti u internet marketingu. Ovo predavanje bilo je pravi Call2Action za sve koje zanima e-turizam.

Nenad Pantelić iz web marketing agencije SentinelActive u svom predavanju izneo je dosta primera kako sa malim ulaganjima na pravi način mogu da se ostvare značajni rezultati u E-marketingu. Po mišljenjima mnogih učesnika, možda i najkorisnije predavanje na konferenciji.

Jedan od najuspešnijih start up-ova u Srbiji fishingbooker.com predstavljen je kroz prezentaciju "Kako testirati startap ideju za 100$ i nedelju dana" od strane Milana Stojkovića, jednog od organizatora konferencije usled sprečenosti Vukana Simića (pokretača ove startap ideje) da prisustvuje na konferenciji.

U panel diskusiji koja je usledila, govornici iz poslednjeg bloka dotakli su se raznih korisnih tema vezanih za E-marketing. Nakon veoma inspirativnog bloka usledila je poslednja kafe pauza i mali predah od predavaja.

Posle pauze usledilo je predavanje “Digitalni turizam”  od strane Vladimira Đumića, pokretača više online projekata u turizmu, poput “Just go” i “Camping in Serbia”. U Svom predavanju dotakao se novih trendova koje se mogu upotrebiti i u promociji turističkih sadržaja.

Čast da svojim predavanjem završi prvu eTurizam konferenciju imao je Zoran Milojević. Naziv poslednje teme bio je “Online usavršavanjem do kreativnijeg posla u turizmu”, upoznao nas je sa aktivnošću njegovog Obrazovno kreativnog centra (OKC), koji organizuje online kurseve za Internet u službi turizma i ugostiteljstva, na kojima se sve gore pomenuto može naučiti.

Nakon predavanja, usledila je završna reč organizatora u kojoj su se zahvalili svim predavačima i učesnicama pred još uvek punom salom, poslednja prilika za networking i dodela sertifikata.