Drugu po redu eTurizam konferenciju organizovali smo 9. maja u hotelu Crowne Plaza u Beogradu i, nakon sleganja prvih utisaka, možemo da kažemo da je ideja o potrebi za organizacijom jednog ovakvog događaja itekako naišla na potvrdu od strane turističke idustrije u Srbiji. Važnost praćenja savremenih trendova i razmene znanja o primeni interneta i društvenih mreža u turizmu pokazala se kao oblast za kojom postoji sve veće interesovanje, kako od hotelijera, turističkih agencija i drugih turističkih kompanija, tako i od mladih koji svoju krarijeru vide upravo u primeni IKT u turizmu.

 


22.05.2015.

Drugu po redu eTurizam konferenciju organizovali smo 9. maja u hotelu Crowne Plaza u Beogradu i, nakon sleganja prvih utisaka, možemo da kažemo da je ideja o potrebi za organizacijom jednog ovakvog događaja itekako naišla na potvrdu od strane turističke idustrije u Srbiji. Važnost praćenja savremenih trendova i razmene znanja o primeni interneta i društvenih mreža u turizmu pokazala se kao oblast za kojom postoji sve veće interesovanje, kako od hotelijera, turističkih agencija i drugih turističkih kompanija, tako i od mladih koji svoju krarijeru vide upravo u primeni IKT u turizmu.

Nakon Privredne komore Srbije, ove godine smo konferenciju preselili u jedan od najboljih beogradskih poslovnih hotela –Crowne Plaza Belgrade gde smo okupili oko 160 učesnika iz Srbije, ali i Hrvatske, BiH i Crne Gore. Kada smo prošle godine odlučili da organizujemo eturizam konferenciju postavili smo sebi jasan cilj – da u budućnosti postanemo najznačajnija konferencija u regionu koja će se baviti prenosom know how o poslovnoj primeni interneta u turizmu, nimalo lak zadatak. Znali smo da nas očekuje naporan rad na organizaciji kako bi sve proteklo kako smo zamislili pa su pripreme krenule još krajem 2014. godine, a poslednja dva meseca pred eTurizam 2015 su bila itekako intezivna.

Ove godine smo dodali i večernje netvorking programe, veče otvaranja u Etnografskom muzeju i netvorking veče u kući Đure Jakšića u Skadarliji kako bi se učesnici što bolje upoznali i razmenili ideje i kontakte. Sama konferenija je uključila celodnevni rad na prenošenju primera iz prakse učesnicima od strane ovogodišnjih predavača, čije preznentacije su bile veoma interaktivne. Posebno smo ponosni na učešće Gainluca Laterza, reginalnog direktora TripAdvisor-a za Jugoistočnu Evropu, jedne od najuspešnijih turističkih kompanija u svetu, koji je prvi put bio u Beogradu i uopšte u Srbiji i koji nam je obećao da će se ponovo vratiti. Nakon svoje prezentacije i na kafe pauzama bukvalno je bio zasut brojnim pitanjima koje se mogu sumirati u jednom – kako Trip Advisor može pomoći njihovim kompanijama da povećaju prihode? Odgovor je bio veoma jasan – Trip Advisor nema čarobni štapić za povećanje prihoda, već je suština u brizi o gostima, klijentima i reputaciji offline, pa će i online reputacija doći.


Pored Gianluce, na eTurizam 2015 se mnogo korisnih saveta moglo čuti i od ostalih predavača: Nataše Blažin iz agencije Webpro koja je govorila na temu poznavanja klijenata koji kupuju online, Andrea Babić i Branislav Čekrdžić iz agencije Hompage koji su preneli iskustva vođenja društvenih mreža na primeru hotela Galerija iz Subotice, zatim Istok Pavlović, poznati bloger i internet marketing stručnjak koji je možda održao i najbolje predavanje sa temom kako duplirati zaradu primenom internet marketinga. Još jedan bloger, Miloš Petrović koji je i ove godine bio sa nama na eturizam konferenciji pričao je o pravilnoj komunikaciji između turističkih radnika i blogera kao i uticaju koji blogeri imaju na promociju turističkih kompanija i destinacija. Izazove predstavljanja jedne zemlje na društvenim mrežama na primeru Srbije podelio je sa učesnicima Marko Škorić, social media menadžer u Turističkoj organizaciji Srbije, dok je Nemanja Boljević iz agencije Fleka isto to uradio na primeru Crne Gore. Njima se u panel diskusiji priključila Jovana Milijanović, mlada i uspešna blogerka koja je podelila svoja iskustva vezana za angažovanje od strane destinacija i turstičkih kompanija. Sam kraj konferencije je bio izuzetno efektan, gde smo od direktorke Instituta za digitalne komunikacije Ane Mirković čuli zašto nije važno šta mi govorimo o sebi već šta dugi govore o nama, dok je Ivan Brozović iz agencije Degordian predstavio ciklus digitalnog marketinga u turizmu na primeru kamping sela Šimuni sa sjajnim rezultatima kampanje koje su sproveli.

Prezentacije predavača možete pogledati OVDE